Osnivanje veleučilišta:Livno ili Tomislavgrad

2009-02-10 20:44

Ražanj u Tomislavgradu, zec u Livnu

Objavljeno: 10. Veljača, 2009. 13:40. Pregledano 46 puta.

Kako je i najavljeno, jučer su nastavljeni razgovori u vezi s osnivanjem veleučilišta u Tomislavgradu. Začetnik ideje, o. Jakov Mamić tim se povodom susreo s općinskim načelnikom Ivanom Vukadinom. Prema dostupnim informacijama potpisana je zajednička izjava s nekoliko zaključaka, te će biti proslijeđena na nekoliko adresa. Željeli smo doći do konkretnijih podataka, međutim, u općinskoj vlasti, osim činjenice da je sastanak održan, više nisu rekli. 

U medijima se sve češće spominje i osnivanje veleučilišta u Livnu. Održani su i prvi sastanci u Zagrebu s hrvatskim ministrom Primorcem, koji je, prema napisima u Dnevnom listu, obećao i financijsku potporu, te posjet Livnu, 17. veljače. Na sastanku u Zagrebu, sudjelovala je i županijska ministrica obrazovanja Gordana Cikojević. Buduću da je na najave o osnivanju veleučilišta, bilo u Tomislavgradu ili Livnu, izrazila iznimno veliku skepsu, upitali smo je li kod takvoga stava, izrečenog u našem programu, bila iskrena prema nama i našem slušateljstvu i kako to da pregovara o nečemu u što ne vjeruje.

«Bila sam potpuno iskrena. Samo sam očekivala svaki čas vaš poziv i ovakvo pitanje. Inicijator tog sastanka u Zagrebu nismo bili mi: ni ja, ni predsjednik Vlade Nediljko Rimac, ni livanjski načelnik Luka Čelan. Na sastanak smo došli na poziv livanjskih gospodarstvenika, sudionika projekta Tera, gospodina Andabaka i Rimca kako bi se vidjele mogućnosti otvaranja nekakvoga stručnog studija, veleučilišta ili dislocirane nastave pojedinih fakulteta. Sve je to bilo na nivou razgovara i dogovora. Nikakvi konkretni koraci nisu još poduzeti, izuzev možda  traženja lokacije. Do 17. veljače trebamo biti sigurni imamo li takvu lokaciju u Livnu. S druge strane gledajući broj stanovnika, broj srednjoškolaca, gledajući teritorij i zakon koji postoji u ovoj županiji ja sam jako skeptična. Voljela bih kad bi se okrenuli u ulaganje u postojeće fakultete koji nas okružuju, konkretno Sveučilište u Mostaru i fakultete u Splitu, Zagrebu, itd. te da putem stipendija pokušamo motivirati naše studente za pojedine studijske grupe koji će trebati sukladno zaključcima s konferencije TERA. Ovo ide nekako mimo mene, ja sam uključena kao resorna ministrica, međutim neće ovisiti isključivo o mojoj odluci hoće li to biti tako ili neće. Još uvijek smo u fazi razgovora, ništa nije definirano, nisam ništa manje skeptik nego prošli put. Sve je to upitno. Volim reći da smo napravili ražanj, a zec je daleko u šumi“- ističe ministrica Cikojević.

Prema dostupnim informacijama, na zagrebačkom sastanku predstavnici livanjske općine već su ponudili lokacije za veleučilište u tom gradu, jedna od njih je i tvornica Livtex, a novac je također osiguran. Znači li to da je zec već ispečen?

Radio Tomislavgrad

—————

Natrag